sebofsweden

Vägen mot OS

En måndag i maj

Publicerad 2011-05-09 23:19:02 i Min träning,

Sent inlägg borde sova, men tänkte även att jag skulle berätta lite smått om min dag. För den har nämligen varit helt underbar!

Började precis som vanligt 08.40, dock så skulle jag inte till idrotten, nejnej jag skulle ta hand om några äldre personer som kom på besök till skolan. Jag skulle visserligen bara ta hand om dem tills klockan 09.00 för vid den tidpunkten så skulle dem ha någon form av konferans i ett klassrum som jag ledde dem till.

Efter detta stod det idrott på schemat, ben var i fokus och även mitt lilla rehabbpass. Tråkigt att göra, men eftersom det faktiskt har blivit lite bättre, eller det känns som om det blir lite bättre efter varje gång så borde jag fortsätta med det. Iallafall, jag tror inte någon har undgått att det var typ 25 grader varmt idag och helt VINDSTILLA! Detta utnyttjades till fullo, efter idrotten stack jag och tre andra killar ner till skolans strand och lirade Beachvolley i ungefär 2timmar. Glödande sol, stekhet sand, 4 grabbar och solen i ansiktet som skapade svåra problem med att serva, kan det bli bättre? Idag har jag fått färg, det är en sak som är säker!

Stannade även kvar i skolan för att göra lite läxor och vara social med dem andra som inte slutat. Mitt gym öppnar ju inte fören halv tre så för mig spelade det ingen större roll om jag skulle åkt hem tidigare. När jag väl tog mig till gymmet stod Biceps brachii, Rectus Abdominis och Latissimus dorsii på schemat ( Biceps, mage och övre delen av ryggen ). Snacka om tryck! Kändes som om jag kunde lyfta hur tungt som helst och allt bara flöt på. Gymmet fick fasen en 10/10 Riktigt nöjd!

Hemresan gick fort med var smärtsamm.  Eftersom jag började med Whey idag och Amino pro även som jag fortfarande har med kreatin så dricker jag så sjukt mycket vatten och måste gå på toa typ hela tiden! Så bussresan var komiskt nog ganska jobbig haha. Väl hemma var det bara att äta för att sen sticka iväg träna basket.

Så kort och gott, idag har jag hunnit med fyra stycken träningspass, solat och även lite skola. Behöver dock lägga lite mera tid på just skola, viktigt nu i slutet att inte bara lägga av. Hela vägen in i kaklet!

Big Beach Volley ball

Tänkte försöka spela basket och Beachvolley när jag väl kommer till USA. Taggar satan!



Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2011-05-10 16:40:01

Postat av: Lisa

Publicerad 2011-05-10 16:40:27

Nu har jag länkat dig! ;)

Kram!

Postat av: louise

Publicerad 2011-05-11 19:35:14

nej, men man orkar liksom inte ta tag i det! Fast idag gjorde jag det haha.

absolut, länkar dig nu :D

kraaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela