sebofsweden

Vägen mot OS

Göteborg <3

Publicerad 2011-03-14 21:12:00 i Allmänt,

Hejsan allihopa!
Kom hem från en bra dag i skolan, en sjukt bra dag på gymmet med Pectoralis major ( stora bröstmuskeln ) och triceps brachii ( trehövdade armmuskeln ) på träningsschemat. Har blivit klenar i bland annat bänk, just nu tränar jag på 75kg, har varit högre. Men det kommer, jag känner det på mig! Tur att jag har Filip som är där, satan va bra det känns att träna med honom, han är lite starkare i allting så jag har alltid någon att jaga och han i sin tur har alltid någon att springa ifrån!

För ett par dagar sedan hade jag den absolut skummaste dagen på länge. I skolan fick jag två stycken samtal. Båda nummrena var annonyma så jag svarade lite osäkert på båda två. Den första som ringde var min modell agentur Suzzie. Hon berättade glatt att det var en kund som hade blivit intresserad att ha mig som modell, jag blev helt paff. Jag hade nästan glömt bort att jag faktiskt låg ute bland modellerna, men ack så glad jag blev! Mindre än en timme senare så ringer nästa person och det visar sig vara Therese, personen som kontaktar oss som har skickat in CV:n och ansökt om jobb på något som kallas Proviance och där jobbar man som telefonförsäljare. Jag var så otroligt glad när jag fick höra det, jag hade bara skickat i mitt CV två dagar tidigare och sen så ringde Therese och berättade att dem var jätte intresserade och ville att jag skulle komma på en anställningsintervju tisdagen den 15 (imorgon!).

Jag har sökt jobb ständigt och precis överallt sedan i början av november förra året så jag blev så extremt glad att jag ska få gå på en anställningsintervju. Jag har inga problem med att prata så jag tror det kommer gå helt gallant och jag hoppas verkligen att jag får jobbet. Det skulle sitta så bra nu, även fast jag har mycket i skolan.

Men men, tillbaka till min knäppa dag. När jag sen med förmodligen det bredaste smilett jag någonsin haft gick in och satte mig på Nykvarnsbussen för att träna ringer yttligare en person med okänt nummer. Jag svarade med ett glatt "Hej!" och då visade det sig att det var någon person från Göteborg som pratade på med en så underbar dialekt och energi att det var omöjligt att inte bara hänga på och skratta med honom. Han var kanske i 40 års åldern och började prata lite om hur jag mådde, hur vädret var, vad jag gjorde ect. Bara sådana saker och sen så ställde han en fråga som jag så väl kommer ihåg, även fast det var några dagar sedan nu. "Men du Södertäljebooo, nu undrar väääl du varför VI från fina Göteborg rigner dig?" självklart svarade jag med ett skratt "ja, det gör jag verkligen, har verkligen inte en susning om varför ni ringer" då svarade han: "Det är nämligen shär att vi undrar om det är du som håller i elräkningarna i huset? Inte det? Nehepp, det lät som det. Jaja, men du får ha en fruuuktansvärt bra dag och verkligen se till att jobba steeenhårt på gymmet nu så hoppas jag att vi hörs någon annan gång"
Efter detta så la vi på och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, vilken otroligt trevlig man! haha, vilken dag säger jag bara.


Tillbaka till idag. Har precis dansat färdigt sista gången för idag, har redovisning imorgon och det kommer att gå bra känner jag. Jag är taggad! Nu är det dags att sova så att mina utpumpade Pectoralis major kan få vila lite, har nämligen armhävningar i ett utav passen. Snacka om jobbigt! Ha det bra så skriver jag mera imorgon hur det gick med jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela