sebofsweden

Vägen mot OS

30:e Mars 2011

Publicerad 2011-03-30 21:15:00 i Allmänt,

Är dålig på att uppdatera, tänkte göra det igår, men det kom förhinder. Och sen blev det så sent så att jag helt enkelt inte orakade.  Jaja, slut snackat om det.

I måndags så var då min första dag på jobbet. Jag har praktik i två veckor nere i Malmö på min broders skola. Jag står i köket. Nu är det ju onsdag så jag har varit där i tre dagar. Trevlig personal och jag har faktiskt ganska kul där, finns en snubbe som heter Magnus och han är en riktigt lirare. Skrattar mycket och jag har alltid någon att prata med.

I måndags var det även så att jag skulle ha mitt modelljobb. Jag skulle vara med i en reklamfilm för något som kallas IKANO- huset och det ligger i Linköping, det är som ett stort köpcenter. Jag hade en roll där jag skulle spela en tonåring som stod vi en busskur och berättade för en stressad kvinna att hon borde åkt just till IKANO-huset istället eftersom att dem hade så många butiker och så bra öppettider. Tjejen jag spelade mot hette Annie som bodde här nere i Malmö och var 21. Hon var super trevlig och vi hade jätteroligt under inspelningen. Vi stod och fröspå rätt bra framåt kvällen när solen började gå ner och det var riktigt kallt. En mycket trevlig tjej som jag hoppas att jag träffar igen någon gång och absolut att jag får spela mot henne igen, det var som sagt riktigt roligt!

Idag var det då onsdag och hela dagen har jag diskat, diskat och sen så har jag diskat ännu mera. Usch vad jag är trött på det. Men jag skrev det i min rapport till Marika. Hoppas hon säger att min praktik inte går ut på att diska utan på att laga mat. Då kan jag iallafall berätta det för dem med gott samvete.

Nu blir det till att plugga lite för att senare umgås lite med min bror framför tv:n. Tror nog vi ska ta och blåsa huvudet av några Zombies. Imorgon blir det dock att träna. Gymkortet ska vi försöka fixa så snart som möjligt!
Ikano huset --->

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela