sebofsweden

Vägen mot OS

24:e Mars 2011

Publicerad 2011-03-24 21:14:00 i Innan USA,

Idag tänkte jag bara göra en liten uppdatering, ska nämligen börja redigera lite i mitt projektarbete. Kulkul!
Den här veckan har varit tung, riktigt tung, prov på måndag, tisdag och idag. Imorong slutar vi dock 10, kunde inte varit mera passande. Det har ävenvarit stressigt med andra saker, bland annat plugg och träning. Gymmet med Filip och comp går helt galant och jag är så himla nöjd att jag började träna i Nykvarn, hell yeha för det säger jag bara! Kom precis hem från skolan efter att ha stannat kvar med CK och spelat basket samt gymmat. Fick sällskap utav bland annat Emelie, Malin, Rebecka och Jennifer ( eller så var det Jossefin ) roligt att träffa dem och tungt att träna, men det är ju så det ska vara. Tunga vikter = roliga pass!

Angående USA så gjorde jag i lördags något som kallas SLEP test, vet inte riktigt vad det står för men det var iallafall ett test som skulle kolla min engelska. Var först en hörförståelse och sen en läsförståelse. Mycket enkelt och jag blir förvånad om jag inte prickar fullpott på provet. Det var tydligen så enkelt att ingen svensk elev någonsin hade misslyckats, så jag kände mig ganska lugn. Är ju inte direkt den dummaste svensken som ska till USA.

Måste bara berätta en lite rolig sak. I skolan så har vi en plansch där det står typ "ligga schysst, vad är det?" Och det är något ställe där man kan skicka in ett bidrag på vad man tycker är just ligga schysst. Kan vara vad som helst, en film, foto, ljud, teckningar. Ja precis vad som helst. Idag frågade två stycken tjejer i 3an om jag ville vara med i deras film till just detta projekt. Vinnaren får 10 000kr. Vi splittar vinsten mellan oss alla. Vore ju inte helt fel med pengar, eller hur? Jag kommer berätta mera om just denna film när det blir mera aktuellt!

Som rubriken löd så blir det bara ett litet inlägg. Ska nu fixa lite med projektarbetet samt att kolla lite film, är ju kille, kan göra flera saker sammtidigt! Eller hur var det nu igen..? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela