sebofsweden

Vägen mot OS

Placeringar hit och placeringar dit

Publicerad 2011-07-21 18:10:55 i Innan USA,

Det är allt folk pratar om i gruppen just nu, detta med full förståelse. Jag menar det är ju faktiskt det vi längtar så efter. Det är ju det där samtalet som man vill ha där det står "Explorius" som kontakt. I sinom tid är allting klart, det är verkligen inte långt nu. Var ju på ambassaden igår. Kan ju inte påstå att det var allt för häftigt. Fick mest vänta för att tillslut ta/ge fingerprints. Hade dock lite för stora händer så fick liksom anstränga mig för dessa små gröna saker. Men tillslut gick ju även det haha.

För många är det placering som är prio ett just nu. Är detta konstigt? Svaret är självklart nej, vissar har väntat längre än andra och då blir det ju i och med detta tvärt om. För min del så ä rinte placering prio ett juts nu. Jag har något som är just nu i min värld mycket större. Nämligen mitt körkort.

Imorgon så smäller det för första gången. Jag har det teoretiska provet klockan 11.20 uppe i stockholm och jag känner mig verkligen redo. Inte för att skryta, men efter hårt slit, envishet och uthållighet så talar 66-70/70 sitt tydliga språk. I synnerhet om detta är resultatet på alla prov jag gör och godkänt ligger vid 52/70.

I och med att det är imorgon jag har det teoretiska så innebär det att det bara är 4 dagar kvar till min uppkörning. Jag kör nämligen upp den 25:e, 4 dagar innan de första sticker iväg. Känns helt okej, när dem planerar sin packning så planerar jag vilken väg jag ska ta. Ska prata ihop mig med ett gäng kompisar och försöka se till att vi sticker iväg på den där roadtrippen, jag menar. Skit i usa, får jag samtalet så tar jag mig väl helt enkelt bara hem. Leva i väntan är ok, men det ska inte få förhindra mig från mera saker än det redan gjort. Det är det helt enkelt inte värt.


Framtida bilen, ja jo, varför inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela