sebofsweden

Vägen mot OS

Oh ja!

Publicerad 2011-07-31 14:12:11 i Min träning,

Detta blir ett inlägg som är lite försenat men det spelar ingen större roll tycker jag. I fredags (29:e) så var det en dag där träningen verkligen stod i fokus. Vet inte om jag skrivit det förut, men jag har på senare tid börjat springa i något som kallas Tvetaspåret. Det är ett elljusspår en bit utanför södertälje i skogen där du kan välja att springa distanserna

1,5km
2,5km
5km
7km
1mil

Det är ungefär 4,5km från mig ut till spåret och dit tar jag mig ut med cykel, dvs att bara det blir ett litet träningspass i sig! I alla fall, jag cyklade ut dit och kände att jag var ganska trött i kroppen, det var någonting som inte riktigt stod rätt till så jag valde att springa 7km. När jag väl sprungit en bit så kände jag att, hallå vad håller jag på med!? Jag är helt slut, och jag har sisådär 3km kvar. Spåren där man springer länkar samman med varandrar på vissa ställen, vilket betyder att du kan, även om du börjat springa på 5 km ta dig vidare på milen, stanna kvar på samma spår, eller springa dem lite kortare sträckorna.

Efter att ha tänkt tanke på att byta spår från 7an till 5an så blev jag nästan lite arg på mig själv, hur kunde jag tänka så? Jag var redan trött och hade "smitit" från milen. Inte fasen skulle jag "smita" ännu mera. Så, med smärta i benen sprang jag vidare och glad var jag väl för det! Envisheten är en utav mina bättre egenskaper ;)

När jag var klar och bestämde mig för att ta mig fick jag tanken att pröva ta mig ner till simhallarna. Det var ju länge sedan jag simmade och jag ville pröva om simkortet fortfarande funkade. Vi fick information att våra kort bara skulle funka 30 minuter före respektive efter våra träningar.

Jag tog mig i alla fall hem, packade väskan med simgrejerna och tog mig ner, till min förtjusning så funkade kortet! Gratis inträde, man tackar. Så då låg jag och plaskade i motionsbasängen i ungefär 1 timme för att sedan helt slutkörd kravla mig hem. Så ja, dagens träning var verkligen helt underbar! Den här sköna tröttheten i kroppen när man verkligen känner att man gjort något bra!

Längtar till USA, ska blir så galet roligt att pröva på träningen där borta på andra sidan! Haha, det är faktiskt det jag ser fram mest emot. All idrott och deras syn på det. Tror nog i vilket fall som helst att det kommer passa mig som handen i handsken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela