sebofsweden

Vägen mot OS

Hemma igen, har även sätt att filmn inte funkade

Publicerad 2011-08-18 23:04:57 i Mitt år i USA 11/12,

http://www.youtube.com/watch?v=FLiPmmPqnJg

Där har ni en länk som funkar på huset.

I vilket fall som helst så kommer det kanske imorgon upp en film på området där jag bor! :)

Idag var en väldigt bra dag i skolan, visserligen är alla dagar bra, men idag var det helt enkelt extra bra! :)

Började med att försova mig, missade bussen. Men det funkade i vilket fall som helst, jag menar min buss går 06.15 och börjar typ 07.00 och jag försov mig till typ 06.20 så det var inte så speciellt sent.

Doug hade i vilket fall som helst gjort ägg och bacon till oss båda och det var ju hur gått som helst! :D

För övrigt så blev jag idag inbjuden på en AMERICAN DATE nu i helgen utav en tjej som heter Caroline. Tyvärr tackade jag nej eftersom Tranh kommer imorgon (min värdbror från Vietnamn) så jag kände att jag ville spendera lite tid med honom, ja ni förstår! Jag tackade dock för att hon frågade och hon verkade ta det lugnt hon svarade "Okay, well then I gusse I can take you out on a date later!" Och sen finissade hon och gick iväg. Roliga dem där tjejerna, haha.

Blev även inbjuden till att hänga med ett gäng grabbar och spela lite boll, kolla runt i olika malls. Dem ville helt enkelt visa mig Greenville (en storstad som ligger ungefär 6 miles sydvest om Inman). Jag tackade nej till dem här också, men jag ska fixa deras Facebook och deras nummer om det skulle bli ändrade planer! Tranh kanske vill följa med, vad vet jag? Snart så kommer jag i vilket fall som helst att få pröva på tonårslivet här i Inman!


Eftersom man ska köpa sina egna saker för sporterna här i staterna, alltså då menar jag förstås utrustningen (i min skola gäller detta alla sporter utom Am.Fotball). Så ska jag snart köpa min första baseball, baseball glove och baseball bat! Detta för att tydligen så ska det vara väldigt vanligt att grabbarna i mitt umgänge sticker iväg och spelar lite baseball på helgerna!

Kommentarer

Postat av: Christer

Publicerad 2011-08-19 07:47:17

Om jag hade "Introduction to film" hade jag tagit med din video. Very well done, indeed. :) Supercoolt att få se hur du bor. Ett klokt beslut (tror jag) att avvakta med både dejt och mall-häng i stan. De allra coolaste brudarna och polarna avvaktar nog nämligen också.

Postat av: Josefin Gustafsson

Publicerad 2011-08-19 18:56:40

Hej! tycker det är sjukt kul att du har den här bloggen, de e intressant att höra om livet i USA :) juste att du delar med dig till oss som inte är ute och upptäcker världen ;P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela