sebofsweden

Vägen mot OS

Första inlägget i USA!

Publicerad 2011-08-14 16:04:00 i Mitt år i USA 11/12,

Waho då sitter man på flygplatsen, jag har ingen aning om vad klockan är men jag ska snart fråga någon så jag kan ställa om min. Har tyvärr inget internet så jag väljer alltså att skriva det här inlägget på Word för att senare lägga in det när jag kommer fram.

 

Det har verkligen varit en riktigt lång dag, för er hemma i Sverige ser det ut som om klockan är ungefär 19.20, i vilket fall nu när jag skriver det här inlägget!

Min resa började redan klockan 05.10 imorse när pappa kom in och väckte mig, efter lite fix och hela det så bar det av mot Arlanda. Där mötte jag och pappa upp Matilda och hennes familj, för vi skulle åka samma flyg till New York.  Det hela började faktiskt riktigt intressant, så fort vi hade checkat in så skulle gick jag och Matilda till Tax Freen för att ja, köpa lite grejs. När jag ska betala så visar det sig att mitt kort inte funkar.  Haha, orolig som jag var ringde jag pappa och han visste inte heller vad det var för något. Jag var nästan säker på att jag hade pengar på kortet, men tydligen så hade jag inte det! Eller jo! Jag hade 47 kr och det jag skulle köpa kostade 49kr. Det hela löste sig genom att jag helt enkelt fick betala med dollar istället, men det gick ju faktiskt lika bra det! ;)

Sitter här nu som sagt på flygplatsen och resan gick bra, tur att jag och Matilda hade varandra, vi klarade oss nog lite bättre än vad vi skulle gjort om vi åkte ensamma så att säga. Lämnade ju av min resekompanjon för ungefär 20 minuter sedan, hon skulle flyga vidare till Huston, Texas och vi hade inte samma terminal. Riktigt glad att jag åkte med henne, vi har haft riktigt roligt och om man säger såhär.. Är man trött så blir det mesta ganska roligt!  Jag tror att mitt plan går om ungefär 2 timmar så ja, jag får fördriva tiden på bästa möjliga sett.

 

Det regnar tyvärr i här, men jag ska ju flyga två timmar söderut så jag hoppas på bättre väder när jag kommer fram!

För övrigt så är folket här, alla amerikanare helt otroligt generösa och trevliga! Det är verkligen riktigt underhållande att det kommer fram personer här när man väntar på att få gå till Gaten och börjar prata med än för att det syns att jag inte är här ifrån. Haha, är jag  så olik i utseende att folk tydligen ser det direkt? :o

Kommentarer

Postat av: the big star from Gnesta (you know who)

Publicerad 2011-08-19 20:37:11

la precis till din blogg till favoriter. ska bli roligt att få följa vilka brudar du hänger med i 10 månader ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela