sebofsweden

Vägen mot OS

Söndag

Publicerad 2010-11-28 20:17:00 i Tips,

Jag har några olika tips idag. Först och främst så säger jag att du som läsare aldrig ska skjuta upp som i det här fallet läxor till sista minuten. Blir super jobbgt och du måste välja bort olika saker. Idag till exempel så har jag varit tvungen att strunta i fotbollen för att jag har så mycket plugg. Simningen ska jag gå på, men efter det blir det hem och fortsätta plugga.

Sen har jag ett annat tips som har lite mera med bloggens innehåll att göra, det handlar om kost.
Är man hemma är det mycket vanligt att man går och småäter, det är ju självklart inte bra, men det är svårt att undgå. Därför så tänkte jag skriva lite om vad man kan göra för att kunna motstå småätandet. Till lunch så är det inte alls ovanligt att folk tar något enkelt som Flingor och fil, mackor ja ni förstår grejen. Man gör det väldigt enkelt för sig. Varför då? Är man hemma tycker iallafall jag att man ska tillfället i akt och faktiskt laga något, det behöver inte ta så lång tid. Lagar man något som du faktikst blir mätt på "rikigt" av så kommer du inte att gå runt och småäta.

Svaret på den perfekt lunchen som kan få dig att sluta småäta ( om man frågar mig ) är att göra omelett. Det är super gott och man kan ha i nästan vad som helst. Kolla i kylskåpet vad du har. Kan vara lite grönsaker, ost, skinka, korv, gårdagens mat? Ja i princip vad som. Jag gjorde en omelett idag, den blev ganska stor och väldigt god.

3ägg
1/2 gullök
Några skivor kalkon
Ost som fanns i kylskåpet
1/2 röd paprika
Mjölk ( tycker det smakar bättre då )
Salt
Peppar

Gör såhär:
Hacka löken och paprikan fint. Ta fram och dela osten i mindre tärningar, de kommer att smälta när du häller  smeten i pannan iallafall. Klipp ner kalkonen i en bunke där du även lägger de övriga ingredieserna. Häll i salt och peppar. Ta en visp och rör ihop så att äggulan och mjölken blandar sig med allt det andra. Häll i smeten i en stekpanna. Det går bra med smör att steka i, men jag själv föredrar olja, i det här fallet blev det raspolja. Stek på mellanhög värme för att omeletten inte ska bli bränd, den här blev ganska tjock så då krävdes det yttligare lite lägre värme för att den skulle "stelna" innan den blev bränd. Servera gärna med lite gurka eller annan valfri grönsak. Just gukan gör det gott med sin friska "vattensmak"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela