sebofsweden

Vägen mot OS

Onsdagen den 18:e November 2010

Publicerad 2010-11-18 20:13:00 i Min träning,

Godmorgon! 
Idag är en riktigt rolig dag eftersom idag så kommer det en kille som jag tror hette Lars Thooe och ska hålla föreläsning, träning och lite annat smått och gott för oss i skolan. Denna Lars är Försvarsmaktens idrotts tränare, kort och gott han håller i den svenska arméns fys. Vi kommer först att få pröva olika powerbars/energibars samt lite olika drycker. Efter detta har vi ett fyspass med honom och dagen avslutas med en föreläsning om ämnet. Ska bli väldigt intressant och jag kommer vara där med penna och papper i högsta hugg!
Jag har bestämt mig för att då och då lägga upp träninpass. Det här gjorde jag igår på simning och för er som inte vet så är MEDLY en 100m sträcka ( dvs 4x25m ) och man simmar Fjäril- första 25, andra 25 består utav rygg-, tredje består utav bröstsim och den fjärde & sista är Fri sim ( krål ). Iallafall så hade vi ett pass på 10x100 medly med 135sec starttid på de första 4. Sen höjde vi till 150sec starttid på 2 stycken och avslutade med 6 stycken på 180sec starttid. Efterdetta blev det 150fjärilsim följt utav ytligare 1x100 medly.
Starttid innebär att du har så många sekunder/minuter på dig att göra klart varje övning. Dvs har du 2min starttid så ska du göra klart det på 2 min eller mindre. Gör du det på mindre får du vila tills 2 min har gått. För när det väl har gått 2 min så ska du börja på nästa. Det är lite krånligt för att jag är dålig på att förklara, men iallafall jag försöker.
Senre idag kommer jag lägga in lite efter föreläsning samt måltiden jag ska laga till famijen idag!
Ps. Blir du jagad utav en sånhär föreslår jag dig att du simmar på vilket simsätt du nu anser är snabbast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela