sebofsweden

Vägen mot OS

21:a November 2010

Publicerad 2010-11-21 20:15:00 i Tips,

Har du någon gång varit sugen på att träna, men sen när det väl ska komma till skott så känner du att du inte alls har någon lust eller helt enkelt inte orkar?  Här kommer några motivations tips, frågor du kan ställa till dig själv när du känner just den här känslan att du inte vill träna.


-Vad har jag för mål med min träning?
-Är det värt att skippa träningen idag?
-Vad har jag för andra saker som jag säger att jag ska göra istället för att träna?
-Kommer jag verkligen att göra dessa eller kommer jag bara att sätta mig vid tv:n / datorn?

Tänk gärna om en extra gång innan du bestämmer dig för att inte träna just i sista minuten.
En vanlig mening folk säger till sig själva är: Äh, jag tränar imorgon istället.
Kommer du verkligen att göra det? Säkert att du inte får några andra förrhinder då? Om du känner att du faktiskt kommer att träna imorgon så är väl det helt okej, bara du inte lurar dig själv genom att hela tiden skjuta upp det. Alltihop hänger på dig själv, det finns ingen som kan tvinga dig till att träna. Fast å andra sidan så är det ju så att det är du som tjänar på att det. Om du tränar regelbundet, behöver inte vara 6-8 dagar i veckan utan beroende på vilken nivå du satsar på att ligga och vilka mål du har. Så kommer du att må bättre både fysiskt och psykiskt och det är inte helt fel.
Senare idag ska jag baka lite med min syster. Det kommer upp recept och bild/bilder på allt när det är klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela