sebofsweden

Vägen mot OS

Jul i huset

Publicerad 2010-12-18 20:45:00 i Allmänt,

Hejsan!
Idag är det då en vecka kvar till jul, känns det? Absolut. Har fixat alla klappar som jag ska, behöver bara slå in dem. Har blivit vissa som jag är riktigt nöjd med faktiskt och jag hoppas verkligen att de som blir de nya ägarna blir nöjda med vad det fått. Nu återstår enbart att hitta på lite rimm samt att slå in alla klappar. Det kan ju vara en liten fördel om man nu ska ge bort dem!

Nu har jag snart varit hemma två helger i rad. Det är verkligen inte roligt och jag är sur som en geting. Skrev förrut att det bara var att försöka hålla humöret på topp. Det är mycket lättare sagt än gjort ska jag säga er. Har suttit och funderat lite. Så fort jag blir frisk och hel ska jag träna så fruktansvärt mycket balans för just knän och fötter så att jag aldrig mer kommer kunna skada mig. Det är väldigt underskattat och absolut inte den vanligaste träningen eftersom den inte ger några "synliga" muskler eller så, men ack va viktigt det är!

Imorgon är det tävling och jag tänker inte ens ta mig dit. Jag vägrar att titta på sport på tv. Börjar nästan gråta och känner hur jag bara mår sämre utav att titta på idrott. Det enda som jag inte kan slita mig ifrån är skidåkningen. Det är för roligt att se på.

Pappa har ju också gjort illa sig nu. Så nu är vi två stycken handikappade personer som haltar. Det är hemskt att säga, men jag tycker det är rätt åt honom att han skadade knät. Nu får han äta upp för efter allt han har retat mig för nu när jag är skadad. Han har sagt hela tiden. "Du går ju som Bertil (morfar)" och så skrattar alla, alla utom jag. Jag är så hemskt trött på alla i familjen som driver om att jag är skadad. Bara för att dem är helt jävla kassa inom idrott och inte har någon karriär där så ska det inte tro att jag inte sattsar för det. Så, inte ett enda skämt till om att jag är skadad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela