sebofsweden

Vägen mot OS

Imorgon är det dags för JUL!

Publicerad 2010-12-23 20:50:00 i Allmänt,

Ja som rubriken lyder så är det jul imorgon. Eller den har ju redan börjat, men just imorgon är det som pricken över i:t. Idag har det hänt något speciellt iallafall i min värld. Det har bakats idag, det har gjorts cheesecake med saffran samt ett recept som jag hittade innan som kallas jultomtefudge och så självkklart har det bakats pepparkakor. Det sistnämnda är fudge som är smaksatta med skumtomtar.

Men det är inte det som är det stora. Jag bestämde mig för att den här julen pröva lite utav julgodiset. Det är inget som jag brukar göra och det är inget som jag kommer fortsätta med. Men jag kände att det var dags, en gång om året på en högtid som jul, ja varför inte?

Tyvärr måste jag säga att jag blev lite besviken på fudgen, det är för söt, herregud det var som en sockerbomb i munnen. Men de är väldigt fina, får hoppas att det finns något utav julgodiset som jag tycker om. Tror en av anledningarna kan vara till att jag inte ätit något sådant här på ett bra tag och att jag helt enkelt inte är van.

Stämningen är iallafall på topp. Det märks att det är jul, granen är super fin. Ska snart dammsuga bort massa barr som lagts sig under den för att sen placera dit alla julklappar. Självklart kommer jag att klämma lite på dem för att försöka lista ut vad det är för något, det kan jag inte motstå! Fast det ska inte läsas några rim, då blir det inte lika roligt imorgon! Hoppas bara att hundarna inte äter upp dem!

Tyvärr så glömde jag min sladd som jag kan lägga in bilderna från kameran uppe i Södertälje så bilder kommer när jag väl kommit hem dit.

För övrigt så känns mitt knä lite bättre, tror det är för det har blivit ett miljöbyte. Det är skönt, pappa skulle ringa och kolla med läkaren hur det blev med operationen. Vet inte längre när den ska bli av, jag får se hur det blir med att gå ut då. Eftersom jag har svårigheter att gå så får jag helt enkelt se hur mitt nyår firas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela