sebofsweden

Vägen mot OS

9:e December

Publicerad 2010-12-09 20:28:00 i Tips,

Kom precis hem från ett skönt simningspass. Det var inte stenhårt, men långt ifrån ett slappt pass. Nu på senare tiden har det varit som så att det blir mera och mera MEDLYsimning och det är ganska surt. Tycker så fruktansvärt illa om ryggsim eftersom det går så långsamt och jag har inte riktigt fått in det där lilla extra för att det ska bli bra. Men men, det handlar ju om att träna där också. Bara att nöta, nöta och åter igen nöta precis som i alla andra sporter.

"I dont want anything.. I just wanted to see how fast you could get here in case of an emergancy" Hahah gah, skulle blivit galen på ungen!

Det måste man verkligen tänka på i alla sporter, alltid! Det går inte att komma till en ny sport och hoppas på att man är bäst i världen. Visst, vissa har naturbegåvning och kanske har det lite lättare än andra, men det kan man inte leva på. Man MÅSTE nöta extremt mycket, samma sak om och om igen om du vill gå riktigt långt. Träna på ett sätt som ingen annan gör, springa det där extra 10m  på sprinter träningen, göra yttligare 5 sit-ups eller armhävningar när de andra har gjort klart. Då kommer du att ha tränat lite extra och i längden bli lite bättre.

Iallafall, ikväll gäller det att skriva en inköpslista tills imorgon. Är ledig från skolan så då passar jag på att sova ut, handla och laga mat och sen så blir det lite plugg när jag känner för det. Imorgon står det en härlig trerätters middag på menyn. Ska även laga en god lunch som kommer ut här på bloggen. Så imorgon blir jag värsta superbloggaren med två inlägg på samma dag, Waho!

Pst. Var har hänt med google? Bilderna är ju helt konstigt nu.

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2011-05-04 20:45:21

Skoj att läsa din blogg :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela