sebofsweden

Vägen mot OS

16:e December 2010

Publicerad 2010-12-16 20:39:00 i Allmänt,

Som rubriken lyder satt jag bara och tänkte vad det finns för "fördelar" med att vara skadad. Jag menar det kan ju inte bara vara negativt. Så jag satt och gjorde en liten lista i huvudet ochd den såg ut någonting såhär.

Fördelar
*Mera tid för studier
*Du får mera tid att tänka på saker som inte nödvändigtvis har med träning att göra (både för-och nackdel)

Ja det var typ det som jag kom fram till. Så det handlar enbart om mera tid hit och mera tid dit.

Nackdelar
*Du kan först och främst inte träna varesig du vill det eller inte
*Du har seriösa problem med allting, beroende på vart du är skadad kan det handla om svårigheter i allt ifrån att gå upp ur sängen eller att plocka fram mat.
*Det gör ont
*Kan förstöra andra saker som du har planerat

Ja nackdelarna väger över (tur det). Nu ska jag iallafal försöka sova.

Det är ett litet tips som jag ändå kan klämma in. Det är förmodligen inget nytt. Om du har skador så försök att sov så mycket som möjligt, det är under sömnen som kroppen repparear sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela